Veckan innan Påsk!

Vi var i Klimpfjäll förra veckan med P's föräldrar, onsdagnatt kom vi upp och söndagen var hemresedag. Vädret var si och så, men vi höll humöret uppe. Vi körde skoter varje dag, Patrik tolkade bakom mig på snowboard lite grann. Jag o Patrik for på en egen utflykt på lördagen, då solen lyckligtvis sken. 6 mil hann vi köra på 2-2,5 timme. Vi körde upp till Stekkenjokk gruvan, såg lite fjällrävsspår, osv. Det var mysigt.
Alice fick sin premiärtur på skoterryggen, åkte framför mig och Patrik i ultrarapid. Hon ville inte kliva ner, utan ropade bara "mea mea!" Patrik sken som en sol!

På vägen hem slog en riktig snöstorm till i höjd med Åsele och vi fick svårt att se vägen. 
Vi stannade i Vännäs och åt middag, ännu en premiär för Alice; Hamburgare på Frasses! Hon fick en mini med bara ketchup på, men hon åt för glatta livet!
Våren är på god väg här i Sävar, och lökarna gror för fulla muggar! Vi var ute och traskade för första riktiga gången bak på vår tomt, och kollade växthuset och dolade på.
Vi har haft finbesök, spåren av en hare syntes tydligt i snön. Den hade sprungit över samma dag, eftersom spåren var så tydliga och natten före hade det snöat kopiösa mängder lappvantar.
I veckan har vi även fått hem två kissekatt-damer, Solina och Pepplers heter dom. Men dom ska få nya, något enklare namn; Puzzel och Yatzy!
Pepplers/Yatzy och Solina/Puzzel

Dom ligger mest under vår säng och trycker och har inte riktigt vågat sig fram än, men på nätterna har dom buskul! Första fysiska kontakten med dissedatterna hade jag inatt kl 03:20, då jag vaknar av att jag får en bok och en katt i huvudet. Trodde inte att dom skulle va så djärva att de hoppade upp på sänggaveln, där jag hade min läsebok liggande på svaj. Men ack, så fel jag hade...


Vill man ha katt, så får man lida pin.

Imorse kokade jag lite ägg, åsså satte jag på Alice förklädet, dukade fram med målarfärger, sen så målade vi påskägg! Så här fint blev det:


Kommentarer
Postat av: Mikka

Vilken rolig äggmålar apparat!

2012-04-06 @ 17:02:29
URL: http://mikkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0