Bakning av rönnbärsgelé idag. Blev en h...

Bakning av rönnbärsgelé idag. Blev en heldagssyssla. Plockade bär för ett par dar sen och rensade dom, åsså slängde jag in dom i frysen. Idag kom jag hem till mamma och började med att koka bären tillsammans med ett par äpplen. Drog med mig Larsson på Coop för att köpa små burkar till den färdiga gelén, slutade med shopingrunda på Coop, Jula och Willys innan vi helt enkelt köpte små barnmatsburkar i lagom storlek. Kom hem och bjöd familjen på mangopuré till förrätt till middagen, lagade lax till middag medan bärblandningen fick rinna av, åt middag och lite glass till efterrätt (nu är Camilla tokmätt!), kokade klart gelén och hällde upp den i de nyinförskaffade burkarna! Nu är klockan tokmycket och jag är trött som ett troll... Nu ska jag gå hem och sova! Go natt :)


Kommentarer
Postat av: Mikka

Mangopurén ägde :D

Och jag måste smaka din gelé nån dag, även om jag inte gillar gelé sådär överdrivet mycket, men aldrig ätit nåt med rönnbär ju!

2010-10-09 @ 21:18:09
URL: http://mikkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0