Söderlänningar (mitt ord för alla som inte...

Söderlänningar (mitt ord för alla som inte är riktiga norrlänningar) är då bra dryga. Jag sitter och tvingas lyssna på nån dryg göteborgare-eller-nåt som sitter bakom mig på bussen och konstant tjattrar i sin jäkla mobil och tror att man typ har kommit till Sibirien när man åker norr om Gävle. "va, funkar 3G har uppe? Seriöst?" Och det är inte första gången heller, har även hört en skåning sitta bakom mig en svart vinterkväll (kl ca 19.00) "vet inte var jag är, mitt ute i en norrländsk skog eller ute i yttre rymden. Jag ser då ingen skillnad". Snacka om att vissa människor är fördomsfulla och ingrodda! Och dessutom är Norrlands gröna skogar och forsande älvar tusen gånger vackrare än Skåne och deras kala åkrar. *rullar med ögonen*


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejja Camilla!! På dom bara!! =)

2010-05-30 @ 15:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0