2 år i Sundsvall

Jubileum idag. Två år i Sundsvall. Wow. Varit med om en hel del sedan jag flyttade hit.

- Bott på tre olika ställen.
- Pendlat hundratals gånger med Norrlandskusten fram och tillbaka till Umeå. Genom snötäckta vägar och kolmörker, eller ljumma och ljusa sommarnätter. Som jag har älskat fredagar och verkligen avskytt söndagar.
- Köpt en bil, sålt den, köpt och renoverat en annan.
- Tre samtal om dagen, minst. Jag har lärt mig att prata i telefon!
- Kört alldeles ensam ett par-tre gånger sträckan Umeå-Sundsvall för första gången. Varje gång stannat vid Höga Kusten-bron och fikat.
- Har fått arbetslivserfarenhet och en del vänner. Fått lära mig mycket nytt, och mycket roligt.
- För en gångs skull haft nära till släkten.
- Fått höga förhoppningar på mitt och P's fortsatta liv tillsammans och längtar riktigt efter att få komma hem. *OKTOBER!*

Jag har fått veta vad det är att känna besvikelse och ensamhet, men även kärlek och vänskap.
Min familj är den bästa och de riktiga vännerna har funnits kvar! Alla har ni hejat på mig och fått vardagen mindre grå. Utan er hade det här aldrig gått. Ni är lågan som får mitt hjärta att fortsätta brinna.
Och min P. Vad skulle jag ha gjort utan dig? Du styrker mig och ger mig hopp. Utan Dej är jag en spillra på ett mörk och stormigt hav!



Jag har riktigt fått lära känna mig själv under de här två åren, mig själv som person och hur jag klarar av att bo ensam. Jag tror det är en erfarenhet alla kan ha nytta av. Det suger att bo ensam, men nu vet jag att jag klarar av det. Nu har jag testat.

Som sagt, nu vet jag. Nu behöver jag inte testa längre. Nu kan jag få komma hem.

~ U ~ M ~ E ~ Å ~

Kommentarer
Postat av: Stina

Jaha okej :)

Själv bor jag på Berghem me familjen, men varje helg far vi till stugan och då åker vi förbi Ersmark!

2010-06-16 @ 15:19:14
URL: http://sstinajonsson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Det är så nära nu Camilla!

2010-06-16 @ 19:23:48
URL: http://annaevelinalundholm.blogspot.com
Postat av: Sandra

Tack! Universitetet har en fin fotokurs som är en kväll i veckan på hösten. Den var riktigt bra.

Men finns säkert fler liknande som oxå är grymma :)

2010-06-16 @ 21:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0