6 aug -09

Pjuh, idag blir en lång dag. Ska jobba extra ikväll, blir fr 07:00-21:00. Seg dag, men så får man ju betalt efter det också! Fick drygt 19 500 kr i lön förra månaden - efter skatt! *jätteglad*
Dessutom får jag ju lära mig köra hjärt-eko också, det är bra kunskap. Speciellt om man ska få flytta tillbaka till Umeå snart... Hoppas, hoppas, hoppas!

Egentligen ville jag bara tipsa om världens sida! Bloglovin är superbra för folk som följer många bloggar (som jag!) och har svårt att komma ihåg alla adresser. Jag använder den dagligen, och det är verkligen super!
Testa, vetja!

Har köpt nya sulor till arbetsskorna, baserade på vattenkuddar under "trampdynorna". Dom är väldigt bekväma, skönt i hårda antistat-dojor, men nu känns det som om jag leker hela havet stormar hela dagarna, för det bara gungar under fötterna på mig när jag går *haha*

Jag och mors ska se Killer Queen i höst, ett tribute-band till Queen (bästa bandet genom alla tider!). Dom spelar på Tonhallen i Sundsvall, hoppas så att det kommer bli bra. Spelar dom bara rätt låtar, så kommer det ju bli grymt! Jag längtar! Åsså ska det bli kul att hitta på något med mamma också, var länge sen nu *ler*

Det är så dimmigt och fuktigt i luften att till och med armarna klibbar fast mot skrivbordet när jag sitter och skriver! *haha*
Nu sitter jag på jobbet och väntar på att alla morgonkontroller ska bli klara, därför tänkte jag dela med mig med en bild på hur det ser ut på mitt jobb... Spännande!

Så vassego, en bild på ena gammakameran (ej röntgen!) vi använder för att ta bilder på patienter:



Och så här ser en bild ut som vi tar, i detta exempel på skelettet. I detta fall en relativt frisk patient. Bara lite extra upptag i höger knä, höger axel och en punkt på ett av vänster revben. Kanske liiiiite på bröstbenet också...  




Sånt jobbar jag med hela dagarna *ler*

Kommentarer
Postat av: johanna

Heej! FIn blogg, kan itne vi följa varandra med bloglovin? lägger till dig nu på direkten! kram

2009-08-06 @ 08:18:39
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com
Postat av: Karin

Oj vad du har skrivit mycket sen jag var här sist, kul =) Har du kollat in min blogg? :) Du som är med i bloglovin och allt... :P

2009-08-16 @ 12:34:56
URL: http://keron.blogg.se/
Postat av: Karin

Aha, så du är den som prenumererar :)

2009-08-17 @ 16:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0