21 aug -09

Ja, nu sitter jag på jobbet. Igen... Har lite att göra...

Det är alltid något speciellt på fredagar, tycker ni inte?
Jag vet att Patrik snart är på väg hemifrån för att komma ner till mig, och jag längtar så! Vi ska åka på Ikea i helgen *jippi eller nåt* Och på söndag har P hyrt en cykel så ska han fara till Timrå och cykla nerför nåt berg av nå slag. Downhill kallade han det, tror jag. Vad ska jag göra dårå? Näe, just det...
Men det är ändå stora guldklimpar värt att han kommer, för jag längtar efter lite sällskap och jag längtar efter honom!

Och så ska vi börja förbereda inför min flytt till lägenheten ute på Alnön, jättefint läge och rätt fräsch lya. Hoppas det blir bättre än en unken gammal källarlägenhet...

Kom och hälsa på!

- - -

Hur bra jag än skulle trivas här i Sundsvall (fast i själva verket trivs jag inte alls speciellt bra), så skulle jag kunna ge nästan vad som helst (!) för att få ett jobb hemma i Umeå! Nog för att det inte är så värst långt här emellan, men det är nog långt för att sakna alla hemma! Tänk bara att få komma hem från jobbet och äta middag med sin sambo (numer särbo?), och bara känslan av att få krypa ner i sin egen säng varje kväll och sova nära min P... Vilken dröm!



Och att mina fem underbara småsyskon skulle finnas bara ett stenkast bort när jag vill terrorisera dom med min eventuella uttråkning (det är dom som brukar lida när Camilla har tråkigt *hehe*). Min syster som äntligen fått flytta hem! Och som, tillsammans med lillebror, fått börja gymnasiet! Vad skulle det inte ha varit värt att få finnas i närheten vid deras första dag på en ny skola? Gud, vad jag saknar er allihopa!


(Det syns inte på den bilden, men jag är faktiskt äldst!)

Men en dag ska jag komma hem igen! Och det kommer bli den lyckligaste dagen i hela mitt liv!

- - -

Veckan har varit lång, men ändå kort. Tiden har gått fort, som vanligt. Tycks som om veckor numer bara består av måndagar och fredagar, haha. Men när man ser tillbaka på de dagar som gått, så har vi ändå hunnit så mycket. Jag har jobbat över nån kväll, vart hos min moster och käkat Sushi och sett film (The Orphanage, och för att runda av såg vi Tinkerbell *hahah*), städat, tvättat, och för att inte tala om diskat! *blä*
 



Helg är det bästa som finns! *längtar till friheten*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0