30 juni -08

Håhå jaja, redan har hela juni gått åt. Nu är det bara högsommarmånaderna kvar, hoppas bara vädret blir bättre.

Sitter på jobbet. Har lite att göra... Började kl 07:15, men inga patienter kallade förrän kl 09:00... Jag och Christer har arbete på förmiddagen, men det händer som inget...
Förra veckan gick i all hast, den bara swoshade förbi fastän inget spännande hände... Wow, har redan jobbat i två veckor nu! :)

Men jag är jättetrött, har vara sovit 3-4 timmar i natt... Kom mig inte isäng förrän just innan kl 1, och kl 4 kom en katt och väckte mig... Suck...
Var hemma i Umeå i helgen, har en del plus på flexet (+3:40 * yey *), så jag kunde sluta lite tidigare på fredagen, då hann jag med en tidigare buss hem. Kom hem redan kl 20 på kvällen. Jätteskönt!
Jättehärligt väder har det varit också, och det passade ju helgens aktiviteter: Wheels... Den största årliga bilutställningen i Norrland! Jättemånga fina bilar och soligt och varmt. Kvällen spenderades på stan för att kolla på alla bilarna som cruisade. Myspys.

I går var däremot en väldig dryg dag. Inte nog med att jag var seg upp ur sängen, så kände jag en enormt stark motvilja att sätta mig på bussen och fara tillbaka till Sundsvall. Och med all rätt; orginalbussen var 30-40 min sen, så det kom en inryckande buss lite tidigare med en busschaufför sur som en citron! Vresig och otrevlig var han, mot alla. Vi fick åka till Ö-vik sedan ansåg han sig inte behöva köra längre, så då fick vi byta buss från linje 100 (direktbuss) till linje 10 till Sundsvall - en buss som tog alla möjliga småvägar ni kan tänka er! Inte nog med det, så hade jag ett par sittandes bakom mig som bara satt och skrattade högt och bara förde liv... SUCK!
Jag kom fram till S-vall 22:30, en 40 min efter linje 100 skulle ha kommit fram och därmed hade jag missat bussen från stan ut till mostern i Granlo... Och eftersom det var söndag, så skulle inte nästa buss komma förrän 23:13, så jag fick sitta i ca 45 min på Navet mitt i natten och rulla tummarna (kunde ju ha börjat gå, men jag var trött och orkade inte).
Så alltså kom jag fram till moster ca 23:35 men kom dock inte isäng förrän 00:45, alltid mycket som ska göras innan man kan gå isäng, you know... Och så kom Buster (mosters svarta katt) och väckte mig kl 03:55 imorse genom att kittla mig i ansiktet med sina morrhår.. Suck...

Men nu ser jag fram emot helgen! Då det ska komma folk och hälsa på! Det kommer bli såå roligt och jag längtar som få! *Hihi, det rimmade!*

Tja, och inte har det kommit nån patient ännu heller...

Livet är som en berg-och-dal-bana, det går upp och det går ner.
Allt man kan göra är att hålla i sig, för att inte ramla av.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, LINDA!   :D
Hoppas jag inte väckte dig med mitt SMS imorse...

Kommentarer
Postat av: emelie

svar: Naaw tack så jättemycket! =) Ha det gott!

2008-06-30 @ 17:50:39
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har du redan över 3 timmars flex :O

2008-06-30 @ 18:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0