20 aug -08

Oops, nu var det länge sedan jag skrev. Jag som tyckte jag var så duktig där ett tag. *Haha*


Arbetet på isotopen är i full gång, jag lär mig det jag har att göra sakta men säkert. Sköta kamerorna, sätta kanyl på patienterna, injicera isotoper, passa under bildtagning. Det är faktiskt riktigt kul, mycket roligare än det var i Umeå...
Nästa vecka ska jag få vara nere på hotlabb och blanda till lösningar till patienterna under dagen också! Roligt! Det enda som är riktigt drygt är att man numer måste kliva upp ännu tidigare för att hinna med allt på morgonen, men ändå kommer patienterna inte förrän 08:30 idag... Trött...


Jag har ju katt hemma nu, inte en egen utan har kattnappat min mosters katt Buster. Han fick komma hem till mig i söndagskväll, och har varit så orolig de här dagarna som gått... Men igår verkar han ha lugnat sig och känner sig hemma, nu är han mer rastlös och busig. Som vanliga Buster igen. Han är så söt! Men det är jobbigt när han alltid väcker mig typ halv 6 med att jama och stryka sig emot mig. Men det förlåter jag honom för, han är ju så fin. *ler*
Åsså har han med sig en special-extra-kattlåda hemifrån min moster, som är lite för liten. Så när han ska göra sitt, så sprättar han kattsanden runt hela mitt lilla badrum. Så varje dag börjar med en omgång sopning. *haha*


Mamma och familjen var och hälsade på i helgen, det var kul, så fick jag lite sällskap. Det var första helgen jag och Patrik inte sågs sedan jag flyttat till Sundsvall, för han skulle fara på nå MC-utflykt med nå polare och så där.. Så det var trist, och nu längtar jag som få efter att få träffa honom... Men bara två dagar till!



Annars är det rätt lugnt... Händer inte så mycket. Vädret är skittråkigt, så man kan inte gå ut och promenera på kvällarna. Att göra middag bara till sig själv och äta alldeles ensam om kvällarna är också trist. Tur att jag har Buster för ögonblicket...


Jaja, nu är det bara en lång väntan tills nästa patient kommer... Eller rättare sagt, min första patient för dagen... Har bara två idag...

Har TV:n igång på undersökningsrummet, så jag kan ju fördriva tiden med lite OS eller nåt. Har varit riktigt duktig på att följa det i år, tycker jag. Men det är tydligen det värsta OS för Sverige på 104 år, inte konstigt med tanke på stackars Sanna Kallur som föll så oturligt och Stefan Holm som, alla förhoppningar till trots, "bara" kom på fjärde plats. Tråkigt för oss, men vi har ju fortfarande Wissman och Klüft att hålla tummarna för. Åsså har vi ju duktiga cyklister och tennisspelare som vinner silvermedaljer åt oss!


Det var nog första gången någonsin har jag bloggat ett par ord om sport! *haha* Skulle bli förvånad om det blev mycket mera, så håll till godo allihopa!


Nu vill jag bara gratulera Anders på födelsedagen också, och säga hur tråkigt det känns att jag inte kan komma förbi och säga grattis personligen. Ha en bra födelsedag!


Kanske göra något vettigt nu...?

Kan kanske ske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0