Signe

... så ska hon heta.
2 veckor gammal igår, friskförklarad från sin gulsot. Det var på snudd att hon fick läggas in för att sola förra veckan, men så sjönk bilirubinvärdena och vi slapp. Hon fick ligga och sola lite i dagsljuset istället.



(varför blir bilderna uppåner? jag fattar inte...)

I helgen har vi varit ensamma hemma, jag och Signe. Eller ja, moster Mikka har ju vart å hälsat på.



Men pappan och storasystern har dragit till fjälls och ska ha kul lite på tumanhand. Igår fick jag prata med dom en stund i telefonen och Alice berättade om allt dom gjort. Samtalet avslutades med "snart vi åka hem, mamma, och pussa och kramas!" Tro om man bröt ihop en skvätt då eller?

Jag måste ta tag i förlossningstexten medan jag har det någorlunda färskt i minnet... Den var allt annat än lik förlossningen med Alice.

Nä, nu måste jag ta hand om min lilla Skrutt. Vår Signe med magknip och nästäppa. Sötaste Signe i stan! (helt opartisk?)

Kommentarer
Postat av: Mikka

Lilla söt-Signe! :)

Svar: <3
milla_c86

2013-03-28 @ 13:23:48
URL: http://mikkka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0