NÄR ska man få sova??!!

Alla Piteås 40-50-åringar hade bestämt sig för att festa på Havsbadet igår. Vi hade ett 15-tal ordningsvakter på plats, samt en polisbil och en pikébil fulla av poliskonstaplar. Alice somnade inte förrän strax innan 22:30! Själv så dröjde det till över kl 2 innan jag kunde somna. Både jag och Alice sov fruktansvärt oroligt, men jag tänkte att hon måste ju ta igen det lite på morgonkvisten och kanske sova till 8-tiden, åtminstone.
Men tji fick jag! 6:45 vaknar fröken med sedvanligt utbrott om allt. Vi ska åka hem - NU! Men vi får inte packa, inte klä på oss, inte byta blöja, inte äta frukost, vi ska inte vänta in resten av sällskapet, vi ska inte stanna inne, vi ska inte gå ut, vi ska släppa ut henne ur rummet, när vi öppnar dörrn får vi inte följa med henne men vi ska inte stanna kvar i rummet.

Jag blir GALEN på hennes morgonhumör senaste veckan, det går inte att vara i närheten av henne!
Sov Ordentligt, Alice! Sluta vakna varje natt och ha "sovit klart"! Så kanske du blir som folk?!
Vi har fått tipset att testa skippa dagsvilan, men då får vi lägga henne senast kl 18 och hon vaknar utvilad klockan 5...

Mitt eget morgonhumör klarar inte av en trotsig, gallskrikande 2åring direkt på morgon - varje morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0