När hormonerna spökar...

... Brister Milla i tusen bitar och gråter störtfloder kl 4 på morgonen.
Jag har aldrig varit med om en så otäck och verklig MARdröm.
 
Lilla familjen är hos vår vän Stefan och hälsar på i hans "strandhus" som ligger på en platå högt ovanför själva stranden och utanför finns en lång pir i sten med djupa, steniga sidor. Det är ca 15 m ner till vattnet och bara stenröse nån meter längst ner istället för sandstrand intill vattnet.
Jag och Alice är ute och promenerar på piren, som har en stenmur på ena sidan men är öppen med plankstaket på andra sidan. På ett ställe saknas det några plankor, så det är helt öppet ner i stupet. Alice ställer sig intill en staketstolpe ca 5 meter framför mig och ser pillemarisk ut, sådär som hon ser ut när hon tänker göra något som hon vet att hon inte får.
"Hoppa!" utbrister hon och jag skriker "NEJ!?" åt henne med hjärtat i halsgropen. Och när hon ser att jag börjar springa emot henne tolkar hon det som om jag busar med henne och med världens bus i blicken så hoppar hon verkligen, innan jag hinner fram och ta fast henne.
 
Jag ser henne falla, falla, falla, falla, falla och till slut slår hennes lilla kropp emot stenröset längst ner medan jag inte kan göra annat än bara skrika "Alice! Alice! Alice!" Hon ligger alldeles stilla och rör sig inte. Patrik är nere på stranden och springer emot henne, när hon äntligen rör på huvudet lite och börjar hosta blod...
 
Då vaknade jag, med Alice liggande brevid mig isängen med sin lilla hand på min arm.
Jag bröt ihop totalt och började storgrina. Patrik vaknar och undrar vad i hela världen som pågår. Jag får krypa ner under hans täcke och han kramar och tröstar mig, men trots det kan jag inte somna på nästan en timme.
 
Till och med när jag bara sitter och skriver om det har jag jäkligt svårt att kontrollera tårarna, jag blev så jävla rädd och jag har nog aldrig känt mig så maktlös.
Men vad skulle patienterna tro om jag kommer in storgråtande och ska ta blodprover? Det går ju inte...
 
Det är verkligen det värsta jag inte har varit med om...

Kommentarer
Postat av: Lisa

huvva vilken hemsk dröm! Håll extra koll på Alice nu om ni är nära stup :-(

Svar: Ja, huvva! Jag vill INTE att det blir nån sanndröm... Blä...
milla_c86

2012-12-04 @ 14:08:20
URL: http://prinsessanadara.blogspot.se/
Postat av: Evelina

Och här sitter jag är gråter av att läsa. Huvva!

Svar: usch, det var hemskt. känner samma känsla nu när jag läser om det igen oxå...
milla_c86

2012-12-08 @ 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0