Harry Potter och the Deathly Hallows, part 1

20 nov 2010: Harry Potter och Dödsrelikerna, del 1

   

   

Jag och mina syskon gjorde en favorit-i-repris förra helgen, vi har haft som vana att tillsammans gå och se alla nya Harry Potter-filmerna, och sagt och gjort så gjorde vi detsamma för denna film.

Filmvisningen började med ett frieri, en kille som fick upp sin flickvän framför en fullsatt biosalong (Umeå SF:s största salong, dessutom!) och friade inför oss alla. Det var coolt!

Det var första gången jag var ifrån Alice så länge, men filmen var en bra distraktion. Den var ca 2,5 timmar lång.

Filmerna har verkligen utvecklats från första till sista, blivit mycket mer vuxna och mycket (!) mer våldsamma. Därför blev jag verkligen överraskad när det på biljetterna står "från 11 år". Jag har svårt att tro att 11-åringarna verkligen, verkligen skulle förstå filmens djup och egentliga historia...
Brytningen fick en verkligen att vilja ha mer, fastän man vet precis vad som kommer att hända i nästa film (om man, som jag, har läst böckerna iaf). Skådespelarna är väldigt duktiga och manus följer boken fint. Den har till och med några komiska inslag mitt i allt det hemska, så den får nog högsta poäng från mig iallafall
Men nu längtar vi efter del 2!

Jag tycker vi har en fin tradition, jag och mina syskon, men tyvärr så är det ju bara en film kvar... Vad ska vi hitta på sedan då?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Syskonmyspys! Alla mina fina barn!! stolt =)

2010-11-28 @ 14:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0