5 aug -09

Har ju lixom aldrig haft ett riktigt tema på min blogg... Men jag tror jag har listat ut ett som jag är duktig på, ett som jag kan, och som är ett stort intresse: Böcker.
Jag kommer fortsätta som förr också, men när jag hittar nåt kul eller nåt bra så skriver jag om det med! Det är ju mest fantasy som pryder mina bokhyllor; Sagan om ringen, Twilight, Den fjortonde bruden...

Jag har läst massor på senaste tiden, så här kommer lite tips:

- - - 

Har läst första böckerna om Eragon, efter att ha sett filmen och blivit intresserad (böckerna är GALET mycket bättre!)
Jag längtar tills den fjärde boken kommer på svenska! Den är inte ute på engelska än, så jag måste nog hålla mig ett tag till... Har ni läst böckerna? Dom är suuuperbra!
Titta in på Alagaesia och läs om dom! *ler*

Och angående böcker fick jag just reda på att Camilla Läckbergs nyaste kommer ut i september! Gissa vem som har förhandsbeställt den? Jag!
Fyrvaktaren

Åsså har jag äntligen tagit mig i kragen och inhandlat Twilight-böckerna på engelska. Äntligen hittat dom alla utan att det varit pocketböcker... Usch, hatar pocketböcker...

Jag har även nyligt läst ut Låt den Rätte Komma In, den var jättebra. Förutom slutet, som var liiiite segt. Men jag rekommenderar även filmen, väldigt bra gjord utifrån boken. Ett hett tips!

På jobbet får man lämna in böcker man inte längre vill ha kvar hemma, så kan dom som är intresserade av dem få ta hem dom. På så vis hittade jag till Män Som Hatar Kvinnor. Det blir mitt nästa projekt... Ska börja med den ikväll *ler*

Och till slut, måste jag få tipsa om en gammal goding. Denna fick jag upp ögonen för när jag var väldigt liten, tror jag gick i mellanstadiet. Den Fjortonde Bruden, en trilogi av en extraordinär kvinna, Meredith Ann Pierce. Uppföljarna heter Vidundrens Väg och Ravennas Dotter. Dessa böcker är skrivna under 80-talet, men dom är tidlösa! Författarinnans andra böcker är också helt otroliga!

- - -

Det var dagens tips!
Läs och njut!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Män som hatar kvinnor-serien är inte dum, man blev väldigt fast i böckerna! :)



Läser du är totalt genomless på Sundsvall nu, jag vill oxå att du ska flytta upp igen! Inte kollat upp ngt mer om blodcentralen eller kemlab? Kram!

2009-08-05 @ 20:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0