18 juni -08

Dagen började väldigt trött... Jag höll banne mig inte på att ta mig upp ur sängen! Men sent om sider (jag hann inte äta frukost, så tog med mig ett par smörgåsar) stog jag ändå ute på busshållplatsen. Jag hade beräknat att jag precis skulle hinna till Navet (Sundsvalls motsvarighet till Vasaplan), innan bussen till sjukhuset gick...
Men vad tror du jag ser när vi närmar oss? Jo, att buss nr 4 mot Granlo holm och Sjukhuset lämnar Navet! Puckade buss tider, säger jag bara... Jag ville ju få lite plus på flexet, så jag kunde fara hem tidigare imorn, men icket!
Jaja, efter 20 minuters väntan, får jag äntligen komma iväg till sjukhuset. Jag somnade på bussen, så trött var jag.

Väl på klin fys imorse, ombytt och klar, fick jag göra en massa spiro-undersökningar.. Det gick ju bra, tills dess maskinen gick sönder (efter första patienten!?) så jag och handledaren var tvungna att kalla in förstärkning, i form av en väldigt envis och tjurig sjukhusingengör... Det tog honom nästan en timme att inse att det faktiskt var fel på maskinen, det var inte bara vi som glömt göra nån inställning eller slå igång nån gastub... Stackars sista patienten, han fick agera försöksperson när ingengören försökte med alla fel han kunde komma på! :P Det var förövrigt bara en patient som fick mäta sin diffusionskapacitet idag...
Hah...

Tog alltså en sen och kort lunch, så jag fick lite plus på flexet iallafall! Nu ligger jag bara -50 minuter (men det ska rättas till, för jag var här mycket tidigare än jag stämplade in i måndags... )

Efter lunch skulle jag och Christer ta hand om inneliggande patienter som skulle göra arbetsprov... Det var bara inte någon inbokad... Och ingen har ringt på hela eftermiddagen (jag har fått ansvaret för arbets-telefonen *stolt*)... Så jag har storstädat båda arbetsrummen, med ytdesinfektionsmedel och papperstrasor... Snacka om torra händer nu! ;P

Och nu kommer ingengörsgubben och anklagar mig för att ha glömt att sätta fast gas-slangen, och att det är därför diff.kapen inte fungerade! Vi kollade ju för tusan femtioelva gånger att den satt som den skulle! Den satt där! Det var nåt annat fel!
Och inte 17 kan det väl ta en ingengör ... (*räknar efter*) ... FYRA TIMMAR för att komma på ett sånt litet fel?!
Nu funkar maskinen till imorn iallafall... Bra det...

Det var dagen som den flytit på hittills... Nu sitter jag här på sjukhuset, och försöker få tiden att gå...
Hoppas det blir bättre ikväll...

Blev inte midsommar i Sundvall, så jag ska sätta mig på bussen imorn kväll och komma hem... HEM TILL UMEÅ OCH MIN ÄLSKLING !

Patrik, du är så söt... Hihi!

*yey!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0