4 juli -08

Idag har det varit en rätt lugn dag.

Imorse var jag uppe på Geriatrikvårdavdelningen och tog vilo-EKG på en del av folket som bodde där. Dom hade flyttat runt patienterna en hel del, så salarna jag fått för varje patient stämmde bara en gång på totalt fyra... När jag kom till sista av "mina" patienter, så lämnade jag EKG-maskinen utanför rummet och gick in för att fråga patienten om jag kommit rätt. Jag tog med mig remissen, för att kunna kontrollera ID ordentligt.
Jag gick in till mannen i rummet och frågade om han hette Bertil Jansson (Obs! Påhittat namn!), men denne man sade skarpt till mig "Nej, jag heter verkligen inte inte Bertil Jansson!" och slet remissen ur händerna på mig... Lite förvånat försökte jag lite tafatt att ta den ifrån honom, men varje gång jag försökte ryckte han undan den från mig och sa argt "Lugna dig!" Dessutom var han nog lite senil, för han upprepade flera gånger "Det här stämmer ju inte. Bertil Jansson? Det här var konstigt. Var är EKG:t du har tagit då?". (Kanske har han varit läkare innan, vem vet)...  Jag sa säkert 7-8 gånger att jag inte tagit något EKG än, för jag behövde remissen för att kunna ta ett EKG och att han måste ge mig det så jag kan sköta mitt jobb! Men det gick han inte med på. Jag fick stå och truga med honom i säkert 10 minuter innan jag kunde ta den ur händerna på honom. *suck*

Det var nog det mest spännande som hänt på hela veckan... *pjuh*

Vi satt ute i solen och åt lunch idag, hela styrkan på klinfys nästan, och vi höll på att flyta bort i svett. Så varmt var det... Sofia såg oss och knackade på rutan och vinkade glatt! Det var kul. Nu är jag liiiite solbrun iallafall!

Och Patrik kommer hit ikväll! Jag längtar helt galet mycket! Den lilla lyxlaxen har ju fått semester nu, han... Jag är nte bara liiite avis... Men vi ska gå å kolla på nya Narnia-filmen imorn. Det kommer bli mysigt!

Annars då? Njäe... Inte så mycket annars.

Idag fyller min kusin Yuna 5 år. Hurra hurra hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0