6 aug -08

Nu har jag varit duktig, och skrivit varje dag! Iaf under en liten period... Det blir lixom lätt så, när man inte har något att göra på jobbet. Sitter på inneliggande arbetsprov, men det är ingen avdelning som ringer och säger att dom vill ha någon tid. Och inte finns det remisser inne heller, så man kan kalla nån... Tråkigt! Men jag lovar, dom kommer ringa som tokar på eftermiddagen, men då finns det ingen personal på inneliggande arbeten, så då får dom vackert vänta tills imorn! *hah!* Oj, va sura dom kommer bli. Det blir dom alltid... Läkare som ringer upp och skäller ut oss för att vi inte har några tider för hans patienter... Men men, vi har ju faktiskt fler patienter också, inbokade som fått tid för flera veckor sedan. Vi kan ju inte avboka dom för att han är på dåligt humör!
Dessutom är ett arbetsprov aldrig såå akut, dom kan gott vänta tills imorn. Ställa sig i kö, som alla andra.

Börjar lessna en hel del på vissa läkaren attityd emot oss som inte läst lika länge, men ändå kan sin sak. En del läkare tror sig verkligen stå över allt och alla andra. Som om dom är störst och viktigast. Det är lite tragiskt. Dom är ju inte viktigare inom vården än någon annan, egentligen... Bara för att dom har läst längst. Dom skulle väl aldrig kunna göra arbetsprov och sköta en vårdavdelning, skriva ut svar från dikterade band, analysera blodprover eller rehabilitera bruta eller reumatiska lämmar? Alldeles ensamma? Njäe, skulle inte tro det...

Ni läkare klarar er inte utan alla oss andra inom vården, så ge oss den respekt vi förtjänar. Ställ er inte över oss som om vi inte är värda något alls. Ni är ingenting utan oss!

Så det så...

För övrigt är jag fortfarande förkyld, men sitter på jobbet ändå.
Vi har en BMA, låt oss kallas henne A, som aldrig tycker sig vara värdig att dyka upp på jobbet, och skapa kaos bland alla hennes patienter och medarbetare (som måste försöka pussla om sina redan så fullspäckade scheman för att klara av att även få plats för hennes patienter). Men hon dök faktiskt upp idag. Så egentligen hade jag kunnat stanna hemma och friska till mig lite... Det är på grund av henne som jag masat mig till jobbet för att inte skapa total kaos. Menmen, nu är jag här... Så nu kan jag ju göra det jag ska ändå!

Jag har även läst ut Camilla Läckbergs senaste bok, Sjöjungfrun, den var riktigt bra. Väldigt oförutsägbar och välskriven! Hoppas det kommer en ny snart! Börjat läsa Bilbo, den är lite skum till en början... Men det var Sagan om Ringen också, men den visade sig ju vara suveränt helbra! Så jag håller tummarna.

(5,5 timmar senare: Jag hade rätt, 5 min innan lunch ringer en läkare och
är upprörd över att hans patient inte fått någon tid idag. Men jag bad
honom vänligt men bestämt att antingen ta en tid imorgon eller låta bli.)

Väl mött!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är bra, Camilla, man ska ha skinn på näsan och säga ifrån! Kram!!

2008-08-06 @ 23:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0