28 juli -08

Första lönen kom idag! *wiho* Nu är jag rik som ett troll!
Och jag har hittat en egen lägenhet i Sundsvall, en tvåa på 42 kvm för 3700. Den var fin och fräsch, jättenära centrum. Och han väntar bara på att jag ska tacka ja till den!! *yey!*




I helgen firade jag och Patrik vår treåriga förlovningsdag. Det var hur mysigt som helst! Han kom ner till Sundsvall och vi hade bokat ett rum för natten på hotell Knaust (4-stjärnigt och flott!). När vi kom dit hade dom tjabblat bort vår bokning, men hittade den när de fick bokningsnumret. För besväret fick vi bo i deras största svit! HELT GALET! Rummet var ju dubbelt så stort som vår lägenhet hemma i Umeå, 4 meter upp till tak och kristallkronor och allt, ffs! Helt coolt...
Vi hade det mysigt iallafall, som kanske blev förstått. Var ute och åt på kvällen och myste på rummet halva nästa dag. For och shoppade lite igår (söndag), och jag köpte en flashig topp och en (hör och häpna!) jeansklänning. Jättefint var det! :)



Jag längtar hem till Umeå... Här är en bild på mig och Viktor, en av mina småbröder, på midsommar... Saknar...


Åsså en bild på alla syskonen. Visst är vi fina? *ler* Jag saknar er sååå mycket...
Johan, Johannes och Oskar på övre raden.
Mikaela, jag och Viktor på nedre raden.




Här är det soligt som få. Jättehärligt ute! Och jag har kommit på att man kan gå hem från sjukhuset på 50 minuter, nu när man faktiskt kan vägen hem! Det gick typ supersnabbt. Åsså har jag lärt mig att man kan få använda sig av sjukhusets gym för anställda helt gratis! Så jag tror jag ska börja fara dit och träna efter jobbet någon gång i veckan sedan, jag menar, vad ska man annars ha för sig när man bor alldeles ensammen i en ny stad? Kan ju inte hänga hemma hos min moster hela dagarna, då är det ju lika bra att jag inte flyttar därifrån.
Fast jag har ju faktiskt andra släktingar att hälsa på, kan ju fara ut till Tuna (Matfors) och hälsa på Yuna och Alexis, sötaste kusinerna någonsin!



Alltså, jag har börjat fundera på en hel del saker. Börjat försöka förändra mitt liv, till det bättre. Ska jobba på att stå på mig mer, säga ifrån och säga vad jag tycker.
Och jag tycker att klin fys i Sundsvall är så nedstämmande. Alla går till jobbet bara för att gå till jobbet. Ingen gör mer än dom absolut måste och alla ser bara till sina egna intressen. Avdelningen är så ineffektiv och sköts på ett så underligt sätt, att det nästan är skrämmande. Remisser från två år tillbaka ligger bara på datorerna utan att någon gör något åt dom, läkarna sitter hellre och tittar på nyheter eller filmer på YouTube än tar hand om patienterna ordentligt. Avbryter undersökningar för tidigt, för att dom ska få tid över att kunna sitta vid datorn... Jag blir såå less...
Åsså är det sista veckan som Christer jobbar med oss på klin fys. Det är synd, för det är typ den enda människan det känns som om man riktigt kan prata med, som riktigt vet hur det känns att vara utomstående och som fattar hur ineffektivt och fel hela allt känns. Jag håller på gå sönder, kommer nästan alltid hem med huvudvärk för att jag fått bita ihop hela dagarna...
Det är ju ingen som har någon som helst arbetsglädje, helt jäkla dött! Inget funkar som det ska, folk smiter ifrån uppgifter och låter andra ta hand om dom... Stup I Kvarten!! Jag håller på att bli knäpp, tror jag...



Näe, om man skulle ta och värma lite lax som blivit över från helgen? Skulle vara gott... Lite hungrig nu...

~ ~ ~ ~ ~

"Hoppet är det sista som lämnar en människa.
Utan hopp är människan bara ett tomt skal av förtvivlan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0